zondag 1 mei 2011

De braderie

Lieve allemaal,

Daar ben ik weer, nu met het beloofde uitgebreidere verslag...
Vanmiddag heb ik rustig aan gedaan, lekker met de kinderen naar buiten, het mooie weer houdt maar niet op, wat een heerlijkheid! Vanavond ben ik begonnen om mijn foto's wat te bewerken en heb ik hard gewerkt aan een fotocollage, mijn 1e, dus het was wel even zoeken. Wel erg leuk werk!

Maar goed, gisteren dus de koninginnenmarkt/braderie.

Om 06:15u reed ik met 2 kinderen en een volle achterbak thuis weg om mijn moeder en broertje op te halen. Zij gingen mee als kinderoppas. De markt was in Hendrik-Ido-Ambacht, waar mijn oom een marktplaats van 6 meter had gehuurd. Hij had maar een klein stukje nodig, dus mocht ik erbij.
Om 7:22u kwamen we aan en konden we beginnen met opbouwen. Wij hadden geen echte marktkraam, dus met tafels en wat parasollen hebben we een mooi stekkie gebouwd. Door de harde wind was het wel lastig... Daar was ik niet op voorbereid. In eerste instantie moest ik alles maar zoveel mogelijk neerleggen, of vastmaken met lint, later kwam mijn tante nog 2 stevige schildersezels brengen, waardoor ik toch wat neer kon zetten.
Net voor tijd ben ik nog even over de rommelmarkt gerend. (Het lekkere struinen heb ik wel gemist, eerlijk gezegd...) Wat kleding voor Thijmen, een vuurtoren en reddingsboei gekocht voor op zijn kamer. Verder hele mooie pioenrozen en wat harten... Pioenrozen vind ik zooo mooi, jammer dat ze maar zo kort verkrijgbaar zijn! Ik word altijd helemaal vrolijk van die mooie bloemen en het staat zo gezellig. Bovendien had ik toch nog niet genoeg harten in huis, dus dat kwam goed uit...! ;-)
Om 9.30u begon de braderie, maar het bleef de eerste uren érg rustig. Even had ik het idee dat ik beter naar huis kon gaan, maar gelukkig ging het later op de dag toch wel wat lopen. Het liep niet echt storm, maar uiteindelijk toch wel leuk verkocht en zeker wel uit de kosten. Je merkt dat mensen op koninginnendag vooral voor de rommelmarkt komen en verder niet te veel geld uit willen geven... Zeker niet aan grotere dingen.
Hieronder een beetje een idee van dingetjes die ik verkocht heb.





Van veel dingen had ik meerdere stuks om te verkopen. Ook heb ik losse gehaakte bloemetjes, zelf opgeknapte spiegels, meidendoosjes om sieraden in te bewaren (natuurlijk roze met glimmende steentjes) en stoffen vlaggetjes in allerlei lengtes en kleuren verkocht. De vlaggetjes stonden erg gezellig en werden ook goed verkocht. Sommige mensen wilden ze liever nog in een andere kleur, dus die gaan we nog maken!

Naast mij stond een kraam met ... ooh... zó leuk! 6 vrouwen, een moeder met haar 5 dochters die allemaal erg creatief zijn en dus een bomvolle, maar fantástische kraam hadden. Zie http://www.familie-goed.nl/. Hele leuke meiden, dus het was erg gezellig, maar wel een erg grote concurrent... Aan het einde heb ik bij hen nog een heel leuk donkerblauw tasje (gehaakt van Zpagetti) gekocht.

Al met al een leuke dag, maar ik moet nog even rustig nadenken of t nou echt voor herhaling vatbaar is. Natuurlijk heb ik hier heel veel van geleerd wat ik een eventuele volgende keer wel kan meenemen en in elk geval een ervaring rijker!
Nu ga ik weer lekker op tijd naar bed en morgen beginnen aan de grote opruiming... De afgelopen dagen heb ik op zolder hard gewerkt, mijn broertje (9) en Anne-Roos kwamen regelmatig 'helpen', dus het is een lekkere chaos! Ik voelde me een ware kunstenaar tussen al die puinhoop, haha!
Nou, slaap lekker en een hele goede week voor iedereen,

Liefs Janneke

4 opmerkingen:

  1. Hoi Janneke,

    Je hebt het dus wel naar je zin gehad op koninginnedag.
    Ja de mensen zijn vaak op koopjes uit en zien vaak niet de waarde en de vele uurtjes die in het knutselwerk zitten.
    Maar je aanbod die je liet zien was heel erg leuk.
    Succes met de grote opruiming.
    groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke spulletjes had je te koop hoor, maar ik denk dat je gelijk hebt, dat mensen op koninginnedag meer op een ander soort waar uit zijn.

    Gelukkig had je een leuke dag beleefd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je leuke spulletjes verkocht, altijd wennen een markt en hoe het gaat lopen.
    Maar je bent een ervaring rijker...geniet lekker van je rust!!!


    groetjes,Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Janneke,
    wat leuk je spulletjes! Misschien kan je het nog eens op een ander soort markt proberen. Het ligt inderdaad vaak aan met welk doelde mensen komen kopen.
    Heb je al een camera? Het is echt leuk!
    Maar nu ga ik snel slapen pfffff we zijn op Urk geweest vandaag. Was heelleuk maar ook wel vermoeiend. Morgen is er weer een dag.

    BeantwoordenVerwijderen